Rekonstrukcija pruge od Kikinde do kompanije MSK do marta 2020.

76

KIKINDA – Preduzeće ”Infrastruktura železnice Srbije” započelo je uređenje pruge u dužini od šest kilometara koja spaja Kikindu sa kompanijom MSK. Rekonstrukcija je započeta posle više decenija i biće završena u martu sledeće godine, što će znatno umanjiti troškove kikindskoj kompaniji koja bi ove godine, da uređenje pruge nije započeto, bila prinuđena da iznajmi prevoz i otpremanje svojih proizvoda, sirćetne kiseline i metanola.

Deonica pruge u dužini od šest kilometara, koja Kikindu spaja sa kompanijom MSK, biće potpuno rekonstruisana, a u martu sledeće godine, kada radovi budu završeni, brzina vozova biće povećana sa dosadašnjih 10 na 50 kilometara na sat. Pored toga, osovinsko opterećenje biće podignuto na 22 i po tone, što će značajno umanjiti troškove kompaniji MSK, koja godišnje u cisternama prevozi oko 240.000 tona proizvoda.

”Novi kupci sa kojima radimo su upravo zbog informacija koje su stizale sa ovih prostora želeli da se uvere na koji način bi naša kompanija u budućnosti uspela da realizuje prevoz i ovo je pravi dokaz i činjenica da više takvih problema nećemo imati”, istakao je Mirko Latinović, v.d. direktor MSK u Kikindi.

Prugom na kojoj je počelo uređenje, mesečno je saobraćalo oko 600 teretnih vagona MSK u kojima se prevozila sirćetna kiselina i metanol. S obzirom na veoma loše stanje pruge, da nije započeta rekonstrukcija, u kompaniji bi bili prinuđeni da ove godine iznajme prevoz i otpremanje svojih proizvoda.

”Da se ovaj potez nije uradio, mi bi smo bili u prilici da ove godine rentiramo bar 15 metanolskih i isto toliko sirćetnih cisterni. Ako vam kažem da je dnevni najam 15 evra po toni za metanol, a za sirćetni 30 evra po toni, lako je izračunati koliko je to na godišnjem nivou”, dodao je Latinović.

Radove na kikindskoj deonici izvodi ”Infrastruktura železnice Srbije”, sopstvenim sredstvima, opremom i ljudstvom, a za kompletne radove biće izdvojeno više od tri miliona evra.

”Ubeđeni smo da će svi rokovi biti ispoštovani, da će vozovi već u martu naredne godine ovom novom prugom saobraćati bezbednije, efikasnije i bolje prvenstveno za potrebe MSK u Kikindi”, smatra Nenad Stanisavljević, predstavnik kompanije ”Infrastruktura železnice Srbije”.

Rekonstrukcija deonice Kikinda – MSK, koja u svom posedu ima 210 cisterni, izvodi se prvi put posle nekoliko decenija, a u okviru trogodišnjeg programa obnove regionalnih pruga u našoj zemlji, koji je započet protekle godine.

Izvor: RTV