Završena rekonstrukcija mosta na Staroj Tisi kod Bisernog ostrva

63

BAČKO GRADIŠTE:  Završena je rekonstrukcija mosta preko Stare Tise, koji povezuje Bačko Gradište sa Bisernim ostrvom u najkraćem roku.

Kako se ovaj objekat nalazi u Parku prirode „Stara Tisa kod Bisernog ostrva“, ceo posao ima turističke značaj. Ipak, strateška vrednost je vezana za poljoprivrednike, pošto mnogi Gradištanci imaju svoje posede na Bisernom ostrvu i svakodnevno u odlasku i povratku prelaze most. Kako se tom rutom skraćuje put prema Novom Bečeju i dalje Banatu, koriste je i drugi učesnici u saobraćaju. Upravo ovi poslednji su glavni uzročnici što dolazi do oštećenja mosta i njegove treće rekonstrukcije u poslednjih petnaestak godina. Most je dugačak 78 metara i, zbog drvenog gazišta presvučenog metalnim kolovoznim trakama, dozvoljen je saobraćaj samo za laka teretna vozila. Međutim, preko mosta prelaze vozila daleko veće težine, čak, šleperi s prikolicama, pa onda ne čudi što tako brzo propada. Most su 1974. godine izgradili pripadnici JNA, te ima i strateški značaj i formalno i pravno pripada Vojci Srbije.

Most je dugačak 78 metara i, zbog drvenog gazišta presvučenog metalnim kolovoznim trakama, dozvoljen je saobraćaj samo za laka teretna vozila.

  -Tačno je to da je most u vlasništvu Vojske Srbije, ali ga je ona ustupila na gazdovanje JVP „Vode Vojvodine“. Međutim, od strateškog značaja je za našu opštinu, konkretno Gradištance koji imaju poljoprivredna imanja na Bisernom ostrvu i most im je jedina veza sa svojim posedima, pa smo morali da reagujemo oko pronalaska načina za njegovu rekonstrukciju- rekao nam je predsednik opštine Bečej Dragan Tošić -Finansiranje u vrednosti 9,6 miliona dinara obezbedio je Pokrajinski sekretarijat za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, naša opština se pojavljuje kao naručilac posla, a radove je izveo DTD VD „Srednja Bačka“ d. o. o. Bečej. Zadovoljni smo urađenim poslom, a sada bi trebao da se nađe način kako da se zaustavi saobraćaj teškim kamionima preko mosta.

Podsećamo ovo je treća rekonstrukcija mosta do sada. Prva je obavljena 2006., druga 2015. i treća od polovine maja do pred kraj jula ove godine. Ne nađe li se način zabrane teškim vozilima preko mosta, sav trud i uložena sredstva biće izaludni. Zabrana postoji, ali treba menjati navike nesavesnih vozača i onih koji su zaduženi za kontrolu zabrane. Dok toga ne bude, mostu nema spasa.