Kako pronaći najslabiju kariku u kompaniji

446

Sigurno ste više puta čuli izreku da je vaš tim jak onoliko koliko je snažna najslabija karika u njemu.

Ne tako davno, veoma popularan bio je TV šou pod nazivom „Najslabija karika“. Takmičari su nastupali timski, a cilj je bio da zajedničkim snagama odgovore na sve teži niz pitanja. Ukoliko neko iz ekipe pogreši, dobija naziv najslabije karike i saigrači ga eliminišu iz daljeg takmičenja.

Na sličan način funkcionišu timovi u kompanijama. Razlika je u tome što zaposlenog koji najmanje doprinosi ne morate odmah isključiti iz organizacije. Važno je detektovati ih što ranije i proceniti da li su i u kojoj meri voljni da uz pomoć ostatka tima preduzmu korake u cilju poboljšanja performansi i odnosa prema obavezama.

Nekada je veoma teško odmah identifikovati ovakvu vrstu zaposlenih, jer su dobro uklopljeni u organizaciju i posledice njihovog (ne)angažmana nisu odmah uočljive.

5 znakova koji ukazuju na najslabiju kariku u timu

Ovo su indikatori da u vašoj organizaciji postoji zaposleni koji ne ispunjava traženi minimum:

1.   Ne odgovara na pozive i mejlove

Kada imate člana tima sa kojim je teško stupiti u kontakt, to otežava komunikaciju. Na taj način se koči i usporava ostatak ekipe, a time i ceo projekat. Čim se ovakvo ponašanje uoči, trebalo bi takvom zaposlenom skrenuti pažnju da projekat stagnira zbog njega i unaprediti proces komunikacije.

2.   Ne dolazi na sastanke

Sastanci su važan deo projekta, na njima se svi članovi tima obaveštavaju o napretku, planiraju dalje korake, iznose ideje ili zajednički pronalaze rešenja za određene prepreke. Bez obzira da li je reč o sastancima uživo, online ili putem poziva, ukoliko neko iz tima često izostaje, vrlo je moguće da je upravo on najslabija karika.

3.   Nezainteresovanost za projekat

Svi znamo za osobu koja je redovno tu, na poslu i na sastancima, ali njen izraz lica odaje potpunu nezainteresovanost za aktivnosti oko tekućeg projekta. U tom slučaju trebalo bi otkriti razloge inertnosti, pokušati da se član tima animira i uključi u dešavanja. Naravno, za ovo mora postojati njegova volja za promenom, a ukoliko je nema, najisplativije je ne trošiti vreme i resurse.

4.   Stalno kašnjenje

Učestalo kašnjenje na sastanke ili na posao isto je kao i nedolazak. To može usporiti tok sastanka i oduzeti dragoceno vreme ostalim članovima tima. Osoba koja stalno kasni ne ceni ni svoje ni tuđe vreme. Zato je potrebno skrenuti joj pažnju na posledice takvih postupaka i videti da li je spremna da to promeni, pa u skladu sa tim adekvatno reagovati.

5.   Stalno se žali na previše obaveza

Nekada su najslabije karike upravo zaposleni kojima je povereno najviše obaveza. Iz tog razloga im se ne posvećuju koliko je neophodno, a onda izostaju i rezultati. Ako u kompaniji imate nekoga ko stalno kuka na količinu posla, možda bi to trebalo da ispitate i delegirate zadatke tako da niko ne bude konstantno zatrpan obavezama.

Nadzor rada zaposlenih

Pronaći najslabiju kariku u timu često nije lako, a dok ne detektujete najmanje efikasnog u timu, možete izgubiti dosta vremena i novca.

Zbog toga je kontinuirani daljinski monitoring rada zaposlenih odavno deo poslovne politike najvećih svetskih kompanija. Ova vrsta praćenja mobilnih telefona zaposlenih posebno je postala važna kada je za vreme pandemije veliki broj kompanija prešao na remote princip rada. 

Savremene tehnologije i softveri omogućavaju stalni i diskretni nadzor aktivnosti svih zaposlenih. Jednostavno se instalira u poslovni mobilni telefon i menadžerima i vlasnicima pruža uvid u sve aktivnosti, angažovanost i rezultate radnika u toku radnog vremena, sa bilo koje lokacije. To znači da možete otići na poslovni put ili odmor, a da i dalje budete uključeni u dešavanja i angažovanost zaposlenih u kompaniji. 

Na taj način veoma brzo ćete se uveriti da li oni provode vreme za koje ih plaćate četujući, igrajući online igrice i gledajući klipove na društvenim mrežama, koliko su posvećeni projektima i vašim klijentima i naravno, ko je najslabija karika u firmi.