Upoznajte se sa ovogodišnjim Tur De Fransom

218

Tur de Frans 2023. biće 110. izdanje najveće svetske biciklističke trke i održaće se od 1. do 23. jula. Trka će početi preko granice u Španiji, a Baskija će biti domaćin Grand Departa i otvoriti tri etape. Trka će se završiti u Parizu posle 21 etape i dva dana odmora. Kompletna ruta je otkrivena na zvaničnoj prezentaciji Tur de Fransa 27. oktobra, ruta sadrži samo 22 km vožnje na hronometar, uz četiri cilja na vrhu i visoko planinski profil.

110. izdanje najveće biciklističke trke uključuje samo jednu brdsku vožnju na hronometar dužine 22 km u Alpima i planinskim etapama u svih pet francuskih planinskih lanaca na putu između Grand Departa u Baskiji i cilja u Parizu.

Veoma ograničena količina vremena i prevlast planina bez sumnje odgovara francuskim jahačima Thibaut Pinot, David Gaudu i Romain Bardet. Kao rezultat toga, veća je verovatnoća da će Remco Evenepoel, Primoz Roglič i Geraint Thomas ciljati Giro d’Italia, koja ima tri puta veću količinu vremena i manje planina.

Zvanične informacije organizatora trke ASO tvrdi da ruta od 3.404 km uključuje osam ravnih etapa za sprintere, četiri brdske etape pogodne za bekstvo i osam planinskih etapa. Četiri od njih uključuju završetak samita: u Pirinejima u Cauterets-Cambaskue, na legendarnom vulkanu Pui de Dome u Centralnom masivu, na Grand Colombier u Juri i Saint-Gervais Mont-Blanc u Alpima.

Ostale planinske etape su takođe izuzetno teške, čak i ako su neke kratke i izuzetno intenzivne. Saznajte kako se registrovati na maxbet i otkrijte odličnu ponudu sportova i tipova klađenja.

Etapa 14 do Morzina uključuje moćni avion Col de Jouk i njegovo probno spuštanje do cilja. Etapa 15 se završava sa 11% ‘zida’ Obale Amerand, a zatim 7 km 7,7% penjanja do Sen Žervea u pogledu na Mont-Blanc.

Etapa 17 do Kurševela penje se na Kol de la Loze visoku 2.304 m, a zatim se spušta da završi na visinskoj pisti. Etapa 20 je završna brutalna višeplaninska etapa u Vogezima između Belfora i skijališta Le Markštajn.

Jedina vožnja na hronometar je na etapi 16 u dolini Arve u blizini Salanchesa nakon drugog dana odmora, ali ruta od 22 kilometra između Pasija i Kombloa će testirati veštine vozača da upravljaju biciklom i penjaju koliko i njihovo vreme. Bina uključuje Cote de Domanci, gde je Bernard Hino ostvario svoju pobedu na Svetskom prvenstvu 1980. godine, a koji je takođe bio deo poslednje nedelje vožnje na hronometar na Turu 2016.

Istorijska odrednica prvenstva

Jonas Vingegaard je aktuelni šampion, koji je osvojio svoj prvi Tur de Frans 2022. Danski vozač je uskratio Tadeju Pogačaru trio uzastopnih pobeda, a Slovenac je uzeo titulu 2020. pre nego što je dominirao na trci 2021. godine.

Sam Pogačar je prekinuo Ineos/Ski zadavu na trci, a britanski tim je osvojio sedam od prethodnih osam Tur de Fransa sa Eganom Bernalom, Geraintom Tomasom, Bredlijem Viginsom i četvorostrukim pobednikom Krisom Frumom. Vinćenco Nibali, koji je tada vozio za Astanu, bio je drugi čovek koji je prekinuo dominaciju britanskog tima pobedom 2014. godine.

Rekord pobednika Tura trenutno drže četiri muškarca, sa Edi Merksom, Bernardom Hinom, Žakom Anketilom i Migelom Indurainom sa pet titula.

Piter Sagan je jednom dominirao zelenim dresom za bodovnu klasifikaciju, ali je bio uzurpiran u poslednje tri godine, a Vout van Aert se etablirao kao dominantan igrač svih terena 2022. Sagan i dalje drži rekord zelenih dresova svih vremena sa sedam pobedio u devet nastupa. Šest dresova Erika Zabela je na drugom mestu, ispred četiri Šona Kelija.

Osim žute, Vingegaard je osvojio i tačkasti dres za planinski plasman 2022. godine, kao i Pogačar prethodne dve godine. Ričard Virenke sa sedam drži rekord po pobedama u tačkastim dresovima i neće ga uskoro pobediti jer su Pogačar i Rafal Majka jedini vozači koji su osvojili više od jedne titule Kralja planina, sa dve.

Pogačar je tri godine zaredom osvojio beli dres za najboljeg mladog vozača, a sa 24 godine i dalje ima pravo na četvrto obeštećenje u 2023. godini.

Čitajte dalje za listu vozača sa najviše pobeda na Tur de Fransu, sa najviše pobeda na etapama, kao i sa glavnim dresovima.

Zanimljive činjenice o turniru

Kao što možete očekivati, s obzirom na to koliko ljudi svake godine gleda Tur de Frans, nije veliko iznenađenje da je novčana nagrada veoma visoka. Trenutno pobednik konačnog pojedinačnog generalnog plasmana dobija 500.000 evra, odnosno 560.000 dolara. Tradicija je da pobednik podeli nagradu sa saigračima. Drugo i treće mesto nagrađuju se sa 200.000 evra i 100.000 evra. Postoji ukupno 3,5 miliona evra / 4,3 miliona dolara, raspoređenih na sve druge kategorije.

Vozači Tur de Fransa voze se tri nedelje u relativno maloj zemlji… Francuskoj. Zbog toga verovatno ne razumete u potpunosti koliko je ova trka teška. Ne samo da biciklisti voze mnogo sati svakog dana, već je i vreme obično veoma toplo i teren može biti veoma težak. Ako biste se vozili u pravoj liniji na istoj udaljenosti kao ovi jahači, išli biste od Sankt Peterburga u Rusiji do Rima u Italiji; od Mančestera, Velika Britanija do Istanbula, Turska; od Orlanda na Floridi do Feniksa u Arizoni. 3.218 km / 2.000 milja!

Tur de Frans nije uvek bio „samo” biciklistička trka. Umesto toga, kada ga je Henri Desgrange kreirao 1903. godine, cilj je bio da se list reklamira širom Francuske, a to je bila marketinška šema! Ovo nije ono što biste očekivali od tako priželjkivanog događaja, ali je postao toliko popularan da se ljudi jedva sećaju šta je nekada bilo.

Tur de Frans je totalno seksistički! Hteli to ili ne, žene ne mogu da učestvuju u svetski poznatoj trci. Nije baš progresivno, zar ne? Pa to je realnost. Kao iu svakom drugom sportu, koriste se klasični seksistički argumenti: žene nisu jake kao muškarci i ne donose dovoljno prihoda. U stvari, postojala je ženska verzija koja se dešavala svake godine od 1984. do 1989. … ali niko nije primetio!

Kako se reistrovati na maxbet?